Bøler og Nøklevann musikkorps

Korps

Skolekorpset er et tilbud til barn og unge i alderen 8-18 på Bøler og Nøklevann skole.
Vi er et inkluderende korps, og tar imot alle som vil lære å spille. Målet er at hver og en skal få gode utviklingsmuligheter fra sitt eget ståsted.

Hvilket instrument vil du spille?
Bøler og Nøklevann er et janitsjarkorps, og det betyr at du kan spille klarinett, fløyte, saksofon, horn, kornett, trombone, baryton, tuba eller slagverk og trommer. Hvis du ikke vet hva du har lyst å spille, er det lov å prøve seg litt frem. Du får utdelt et instrument som du tar med frem og tilbake for øving, både hjemme og på skolen. Du har ansvaret for ditt eget instrument, så du må behandle det forsiktig.

Undervisning med instruktør og dirigent
I tillegg til selve instrumentet, har korpset noter og lærebøker som medlemmene får låne. Du vil få undervisning på instrumentet du spiller – alene eller i små grupper, og delta på samspill med aspirant-, junior- eller hovedkorpset.

Populære turer og aktiviteter
I Bøler og Nøklevann musikkorps legger vi vekt på å være både sosialt inkluderende og
 faglig utviklende. Vi deltar på korpsfestivaler og arrangerer turer, i tillegg til ulike fellesaktiviteter. For det sosiale samholdet er den årlige turen til Dombås et populært høydepunkt.

Hva koster det å være med?
Den årlige medlemskontingenten er for tiden kr. 4.000,- (faktura sendes to ganger per år). Dette dekker utgifter til undervisning, samspill, instrument, vedlikehold, uniform og noter. Alt utstyr som betales av korpset, må leveres tilbake når du ikke lenger er medlem. Det er egenandeler på turer, seminarer og sosiale tiltak. Disse blir satt så lavt som mulig, for at flest mulig skal kunne delta.

Hva må foreldrene hjelpe til med?
Det viktigste du kan gjøre som korpsforesatt er å støtte barnet, oppmuntre til å spille masse hjemme og delta på aktivitetene til korpset. Men korpslivet har også en dugnadsdel som er svært viktig. Vi er avhengige av at foreldrene stiller opp som korpsvakt et par ganger i året og deltar i komitearbeid. Det er dessuten obligatorisk å være med på å arrangere høstens store begivenhet i bydelen – loppemarkedet vårt. Dette gedigne fellesløftet er korpsets klart viktigste inntektskilde.

Bli med!

Korpset har i dag ca. 70 medlemmer, og vi vil gjerne ha flere. For nærmere informasjon, se www.facebook.com/bolerognoklevann/

For spørsmål og innmelding, ta kontakt med Marit Jacobsen, rekrutteringsansvarlig:

e-post: marit@husflid.no

mob. 915 80 781