Tilbud til elever med språk, sammensatte og generelle lærevansker

Barn som griller pølse

Nøklevann skole har et spesialpedagogisk tilbud til elever med språk, sammensatte og generelle lærevansker.

Den byomfattende klassen består av fire grupper med 20 elever til sammen. Alle elevene får tilbud om aktivitetsskole (AKS) på Nøklevann skole. Dette er et tilbud til elever fra 1. til 7.trinn. Det er elever fra mange ulike bydeler i gruppa.

Vi jobber med følgende hovedområder for å gi elevene de nødvendige kunnskaper og ferdigheter som skal til for å utvikle livslang læring og livskvalitet:

• Tilpasset opplæring i alle fag (alle elever har egen IOP)
  • Kommunikasjonsferdigheter
  • Sosial kompetanse
  • Selvhjelpsferdigheter (ADL)

Alle elevene har individuell opplæringsplan (IOP) som er utarbeidet på bakgrunn av sakkyndig vurdering fra PPT. Undervisning foregår i små grupper og inkludering i ordinære klasser tilpasset den enkeltes elevs behov.

Spesialgruppa har felles turer, uteskole en gang uka, samt moderne fagrom for de praktisk-estetiske fagene.